En kriminelt god påske 

Da har jeg fått månedens bokboks fra Solum Bokvennen. Temaet er En kriminelt god påske, og inkludert i pakken var to spennende krimbøker, en spørrebok og en utgave av Bokvennen sin litterære avis. I tillegg fikk jeg en kvikklunsj som forsvant før bildene ble tatt! Jeg har ikke hørt om disse bøkene før, så er spent på om de er bra.

Den første boken heter Billett til helvete, og er skrevet av Patricia Highsmith. På baksiden står det blant annet dette: Bruno slo håndflatene sammen. «Herrejesus for en idé! Vi myrder for hverandre, forstår du? Jeg dreper din kone, og du dreper min far. Vi møtes på toget, og ingen vet at vi kjenner hverandre, forstår du? Perfekte alibier!» Egentlig er ikke krim min sjanger, men denne syns jeg høres spennende ut! Spesielt når ordene «marerittaktig psykopatisk univers» blir brukt for å beskrive boken også.

Denne boken er skrevet av Leonardo Padura, og heter Vinter i Havana. Det er første boken av fire som handler om kriminaletterforsker Mario Conde på Cuba. Jeg tror disse bøkene er bra hvis man er interessert i Cuba, og vil lære mer om hvordan dagens samfunn er der. Jeg gleder meg iallefall til å lese denne!

Jeg er veldig fornøyd med månedens bokboks. Nå må jeg bare finne ut av hvilken av disse to bøkene som får bli med når jeg drar på påsketur. Det blir uansett fint med en liten påskeferie snart! 🙂

Legg igjen en kommentar

