Bøker lest i mai 

Snapchat-520013948

For en fin måned mai har vært! Det har ikke vært den mest effektive lesemåneden, da jeg har prioritert venner og aktiviteter utendørs, men tre bøker ble det likevel. De tre bøkene har jeg dessuten likt så utrolig godt, så jeg er alt i alt svært fornøyd med lesingen de siste ukene. Jeg har fått lest tre bøker som har stått på leselisten min i lang tid:

  • Charlotte Brontë – Jane Eyre
  • Vigdis Hjort – Arv og Miljø
  • Karl Ove Knausgård – Min kamp 5

Svært gode bøker alle tre! Arv og Miljø har jeg ventet på i 8 måneder hos mitt lokale bibliotek, så det var på tide å endelig få kunne hente den der og lese den. Jane Eyre leste jeg gjennom leseklubben jeg er med i, og Min Kamp 5 er jo en del av utfordringen jeg har gitt meg med gjennom mitt Day zero project . Jeg vil faktisk påstå at nummer 5 er den beste av Min Kamp-bøkene så langt, det var så mye jeg elsket i den boken! Sikkert litt fordi jeg kommer fra Bergen, og kjenner igjen stedene som blir beskrevet der. Men samtidig likte jeg utrolig godt beskrivelsene av Skrivekunstakedemiet og møtene hans med ulike forfattere, spesielt vennskapet med Tore Renberg var morsomt å lese om. Nå er det snart ferietid, og da blir det mye tid til å lese bøker!

Legg igjen en kommentar

